Bericht van beheer Mett
We lopen nu al geruime tijd tegen een issue aan zodra je de Mett-app opent. Dit gebeurt vooral bij de Apple devices. Het is nu zo dat de app gelijk crasht zodra je deze opent. We zijn een onderzoek gestart waar we de volgende opties als uitkomst verwachtten:
• We kunnen een fix maken en voeren dit door (en de Mett-app is weer te gebruiken zoals voor de crash)
• We gaan versneld een andere manier vinden om het platform op de telefoon te kunnen gebruiken, via een snelkoppeling op de telefoon (en maken een pop-up zodat je als gebruiker weet hoe dit werkt). Dit is dan ook gelijk de eerste stap naar een oplossing om notificaties weer werkend te krijgen.
Helaas is de eerste uitkomst niet te realiseren. Een fix maken voor dit issue zou geen garantie zijn dat de Mett-app lang blijft werken en zou alleen op korte termijn een oplossing zijn.
Hoe nu verder?
We willen dus al versneld aan de slag met een betere en duurzamere vervanging van onze Mett-app. Dat we onze Mett-app willen gaan vervangen is de uitkomst van onze ervaring en analyse van de afgelopen tijd. Elke keer liepen we tegen de strenge eisen aan van de Apple Store en moesten we onze Mett-app steeds beperken. Het notificatiecenter dat wij gebruiken gebruikt andere chippers/techniek die het steeds moeilijker maken om met Apple te communiceren.
De Mett-app bood ons vooral snelle toegang tot de notificaties. Via de telefoon een notificatie dat er een nieuwtje of update op het platform was. Verder bevatte de app dezelfde weergave als het platform online, met uitgelicht de Agenda, het Smoelenboek en het Nieuws. We zijn sinds dit jaar al aan het onderzoeken hoe we de notificaties en snelle toegang tot het platform op een andere manier kunnen aanbieden. Oplossingsrichtingen hierbij zijn:
• Een vernieuwd notificatiecentrum die mogelijkheid biedt om de notificaties veel gerichter in te stellen (gepland, gecombineerd etc.)
• Het nieuwe notificatiecentrum gebruiken om de notificaties ook binnen te laten komen via andere kanalen, zoals Whatsapp, Teams, Slack, berichtgeving via Telefoon
• En tot slot zorgen dat het platform via een snelkoppeling aan wordt geboden op de startschermen van mobiele devices (via een pop-up die je te zien krijgt bij het benaderen van het platform op een mobiel device).
Zodra er meer bekend is, informeren we jullie via dit platform.
Met de eerste stap zijn we inmiddels al begonnen. We hebben daarvan de werkzaamheden inzichtelijk en hebben het op onze roadmap staan.